Sunday, December 11, 2011

Aku Mahukan...

Assalamualaikum semua.
Hari ni sudah 12 Disember. Cepat betul masa berlalu.

Kali ni saya nak ceritakan kepada anda sesuatu yang saya mahukan. Sekarang ni cuti, dan kalau boleh saya nak skate sebanyak mana yang boleh. Nanti bila dah balik ke kolej, mana boleh skate banyak-banyak. Lebih kurang sejam saja sehari, mana puas. Jadi bila dah dekat rumah ni, bantai la habis-habis kan.

Tapi masalahnya takde tempat. Dan bila aku kata 'tempat', maksud aku bukan skatepark. Untuk freestyle skateboarder, court basketball dah cukup. Maksud aku ialah tempat yang sesuai untuk skate. Dan tempat yang sesuai untuk skate bagi aku, ialah:
-Kawasan yang bersimen rata, luas (macam parking lot dlm gambar)
-Tempat yang takkan ganggu orang lain, jauh dari kawasan perumahan sebab tak nak bunyi bising bermain skateboard mengganggu privasi orang

Dan tiada tempat yang seperti aku maksudkan di kawasan berhampiran. Ada sekali, aku skate kat mana ntah, betul-betul depan rumah orang. Marah gila dia. Haha. Bising sangat, katanya. Aku faham.

Ada tempat skate dekat AU5 Lembah Keramat, dulu tempat tu ialah antara spot yang paling terkenal di KL. Tapi sekarang dah mati, RIP. Aku bukan tak suka skate di sana (ada skater lain atau tak, aku tak kisah), cuma tempat tu kawasan simen dia tak luas dan rata for my liking, dan simen dia pula kasar.

Kalau dulu aku ada sorang member, dia skate jugak. Shah nama dia. Time nak skate, pergi kat parking lot apartmen dia, pastu skate lah. Orang mana kisah bising tak bising. Parking lot kan.
Tapi bila aku dah masuk kolej, terus lost contact. Dah hilang ke mana aku tak tahu. Sebelum ni dia pernah kata nak sambung belajar ke UK, jadi sekarang ni mungkin di sana la kot. Aku ade friend dengan dia dekat MySpace, tapi orang mana main MySpace skearang, sekarang Facebook. Tak pun Twitter. Tapi nak cari tak jumpa pula akaun dia. Haha.

Apa yang aku mahukan? Kawasan lapang bersimen. Tu je.

Dan apa freestyle skateboarding? Ini dia. My friend, Erick Mattos. Dia bukan pro, so jangan la expect power sangat. Haha.



Mahukan yang lebih pro? Okey. Yang ni pemenang World Freestyle Skateboarding Championships 2011 dekat Sweden, Stefan "Lillis" Akesson.



Nak lagi? Haha okey. Yang ni video yang dibuat oleh ahli-ahli Freestylers United dari serata dunia. Dalam ni ada aku. Orang-orang yang masuk dalam video ni terdiri daripada skaters yang masih mentah (aku, haha), kepada yang dah 12 tahun skate (Joe Moore), kepada freestyle skateboarding legend (Joe Flemke). Terima kasih Freestylers United.



Sekian.

No comments:

Post a Comment