Sunday, December 4, 2011

Bapa Aku, Pencinta Haiwan


*masa makan malam*

aku : bah, tak nak makan ke ayam ni? sedap ouh!

abah : tak nak la zam. makan la kau.

aku : la apsal tak nak pulak?

abah : *gelak* hah yelah. Cuma kadang-kadang abah fikir, pasal nasib ayam-ayam ni. kamu pun pernah tengok kan macamana lori-lori tu bawak ayam. dalam satu bekas (casket) kecik tu, diletaknya ayam berhimpit-himpit. lepas tu bekas-bekas tu terus dia susun kat lori tu, tinggi dia susun. kesian ayam-ayam tu berhimpit-himpit, panas. dah la terseksa, lepas tu kena sembelih pulak. haih. abah kalau nak makan ayam, abah makan. tapi tu lah. terfikir.

No comments:

Post a Comment